mandag den 24. september 2012

Krydsfineér arcadestick

Jeg er p.t. i gang med et nyt projekt i mit herlige kælderrum. Denne gang vil jeg bygge et massivt arcadestick i krydsfineér. Ikke nok med det, så bliver det bygget af en massiv blok krydsfineér, som kommer til at bestå af 4 stk. 12mm plader, som er limet sammen. Dertil kommer der ligeledes en bund, som jeg har planer om at montere uden brug af skruer, men i stedet som en slags klik-på løsning, ved hjælp af dübler.

Målet er at bygge et arcadestick, uden synlige skruer, som kan præsentere de skønne muligheder materialet bydder på. Det særlige ved krydsfineér, er det optiske spil det giver, når man arbejder med dybden i træet.

Der er stadig en del timers arbejde i projektet. Siderne skal alle have en tur, indtil de er i vinkel, kanderne skal rundes af og så skal der ellers arbejdes med klarlak til den store medalje.

Herunder følger et par billeder af den klods jeg har bygget, som den ser ud i skrivende :)