lørdag den 17. november 2018

Gameroom 2.0 begynder at tage form!

2018 har for mit vedkommende primært omhandlet at vende snuden tilbage til den platform, som jeg brugte mest gaming tid på i min barndom og teenageår. En af de store grunde til dette, omhandler nok at jeg igennem mit arbejde begyndte at arbejde fast med eSport, hvortil CounterStrike: Global Offensive pludselig blev en fast del af min arbejdsuge. For at kunne arbejde med denne del hjemmefra, besluttede jeg mig for at anskaffe en ny PC, som kunne afvikle spillet på fornuftig vis.
I den forbindelse tænkte jeg tilbage på de gode gamle dage - primært i 90´erne - hvor jeg brugte al min fritid på at bygge og opgradere PC´ere, hvortil jeg besluttede mig for at bestille stumper hjem og igen genopleve denne glæde.



I kølvandet på dette, fik jeg en øget interesse for igen at opleve charmen (bøvlet), ved at bygge gamle maskiner sammen, samt at få disse til at spille. I modsætning til dengang, er det noget nemmere for mig nu at anskaffe disse stumper, eftersom økonomien ikke længere er begrænset til at matche lønnen fra en avisrute, samt at disse gamle stumper nu - med lidt held - kan anskaffes gratis, eller til meget få penge.
Jeg begyndte stille og roligt at dedikere et hjørne af mit primære gameroom til retro PC gaming, samt bigbox spil og beigefarvet hardware. Som med så meget andet inden for denne samlerhobby, tog det dog hurtigt overhånd, hvortil jeg af min hustru fik grønt lys til at bygge et dedikeret retro PC gameroom i dele af garagen.
I samspil med min gamle far, fik jeg opdelt garagen med en væg, så jeg nu i de sidste ~2 meter af denne har etableret et opvarmet nørderum, hvor formålet dels er at kunne have et konstant retro LAN setup ståenden og bygge og tweake maskiner, men ligeledes opbevaring af hardware, med henblik på bytte / brugtsalg.
Rummet er i grove træk ved at være på plads, dog mangler det i skrivende stund fortsat diverse småting.






Som udgangspunkt holder jeg de stumper / builds jeg har specielt kær i mit primære nørderum, hvorimod maskiner og stumper som jeg har i mit PC nørnerum, er "up for trade". Dette inkluderer både komplette builds og en stor vifte af hardware. Efterhånden som jeg får stumperne kigget igennem, lister jeg dem på min anden blogside, som jeg dedikere til bytte / brugtsalg.