tirsdag den 4. februar 2014

Projekt: Consolized Sega ST-V (Del 2)

Så fik jeg igen lidt tid til at lege videre med projektet. Siden sidste har jeg fået monteret selve ST-V bundkortet på bundpladen. Når det kommer til den udvendige del af maskinen, har jeg fået spartlet hullerne fra skruerne og slebet disse plan med overfladen. Ligeledes har jeg fået lavet de huller, som skal bruges til de forskellige forbindelser. I fronten har jeg lavet huller til 2 controller porte.


På bagsiden har jeg i venstre side (set forfra) lavet hul til en 230V port, med indbygget afbryder. Denne afbryder kommer til at agere tænd og sluk knap for selve konsollen, i samme stil som ved mine Neo Geo maskiner.

I modsatte side har jeg lavet hul til Audio / Video porten. Denne port kommer til at spytte et RGB signal ud.


På nuværende tidspunkt er jeg nået så vidt, at jeg kun mangler at finde ud af om jeg vil have 1 eller 2 knapper (Service / Test -knap), og bore huller til disse, og derefter mangler jeg kun at give selve kassen en gang maling. Jeg overvejer dog stadigvæk hvilket design jeg skal gå efter, eftersom jeg gerne vil prøve noget nyt, i forhold til mine hvide Neo Geo maskiner. Umiddelbart er jeg positivt stemt over for et blåt design med hvide detaljer, dog er dette ikke helt besluttet endnu.


Nu hvor selve snedkerdelen er ved at være færdig, skal jeg til at i gang med at lodde ledninger. Her har jeg tænkt mig at gøre brug af en 56-pin connector, som jeg kan til- og frakoble selve ST-V bundkortet. På den måde slipper jeg for at smørre JAMMA kanten ind i loddetin, samtidig med at det bliver nemmere at håndtere maskinen, når den skal åbnes, eftersom connectoren er til at afmontere uden videre.