tirsdag den 2. januar 2018

Gennemførte spil @ 2018

Et nyt år er begyndt, hvilket betyder en ny gang tracking af gennemførte spil. Det bliver spændende at se hvilke - og hvor mange - gennemførte spil 2018 byder på!

#1 Deadlight: Director´s Cut (X1)

Gennemført 2. januar 2018

Tilbage i 2016 gennemførte jeg samme titel på PS4. Da jeg havde mulighed for at genspille titler på X1 og i samme omgang høste lidt points til min gamerscore, kunne jeg lige så godt nyde et gensyn med denne 2.5D platformer. Spillet byder fortsat på samme problemer vedr. forsinkelser og upræcis styrring, hvilket efterlader det ellers fine spil med en lunken eftersmag.


#2 Wolfenstein II: The New Colossus (X1)

Gennemført 7. januar 2018

Teknisk glimrende og underholdende FPS, med simple stealth elementer og en masse sort humor. Spillet tilbyder nogle virkelig stærke passager, men desværre også enkelte mindre spændende passager, der kan virke som kedelig fyld og "mere af det samme".
Er man til Wolfenstein universet, er der dog rigtig meget at hente i denne glimrende 2´er!


#3 Diablo III: Reaper of Souls (PC)

Gennemført 8. marts 2018

Så fik jeg gennemført Diablo III: RoS igen igen. Denne gang på mit nye PC build. Solid oplevelse!


#4 StarCraft II: Wings of Liberty (PC)

Gennemført 2. april 2018

Hyggeligt at spille StarCraft igen. Denne kampagne fokuserer på Terran.


#5 Grand Theft Auto V (PS4Pro)

Gennemført 2. maj 2018

Fantastisk afstumpet spil!


#6 Shadow of the Colossus (PS4Pro)

Gennemført 20. maj 2018

Efter at have gennemført både ICO (PS3) og The Last Guardian (PS4), kom tiden endelig til at prøve kræfter med SotC. På trods af at jeg har den oprindelige PS2 udgave, samt HD udgaven til PS3, har jeg ikke tidligere fået spillet denne. Med den nye remake til PS4, fik jeg endelig taget mig sammen til at få spillet denne klassiker igennem og WOW hvor er det en god oplevelse! Denne titel vil jeg huske tilbage på i fremtiden! Sikke et mesterværk!


#7 Dark Souls: Remastered (PS4Pro)

Gennemført 1. juni 2018

Glædeligt gensyn med et af de absolut bedste spil nogensinde. Oplevelsen i forhold til gameplayed og historien er fortsat den samme som i det oprindelige Dark Souls, dog med ganske få mindre tilføjelser. Dejligt at kunne afvikle Blighttown med en fornuftig framerate!


#8 Dark Souls III (X1)

Gennemført 6. juni 2018

Herligt at opleve Dark Souls III igen. Glimrende spil!


#9 Battlefield 1 (X1)

Gennemført 12. juni 2018

Okay Battlefield kampagne, som man kender dem. Intet at råbe hurra for, men fin underholdning med svingende kvalitet undervejs. Solid teknisk!


#10 Destiny 2 (X1)

Gennemført 13. juni 2018

Så fik jeg også leget med "Destiny 1,5" på min Xbox One :D Udemærket mainstory, uden at den på nogen måde imponerer voldsomt. Solidt gunplay hele vejen igennem, som man kender fra det første Destiny, samt Halo spillene!


#11 Fallout 4 (X1)

Gennemført 19. juni 2018

Glædeligt gensyn med Fallout 4.


#12 Diablo (PC)

Gennemført 1. juli 2018

I forbindendelse med at min gode ven og jeg afholdte en lille 2 mands retro LAN, fik vi i coop gennemført denne gamle Blizzard perle, som startede en af det absolut bedste action RGP serier op. Det oprindelige Diablo, fremstår for mig fortsat, som det absolut bedste spil i serien når det kommer til den grafiske dystre præsentation. Jeg kunne dog godt ønske mig, at der havde været flere items og builds at vælge imellem.


#13 Sniper: Ghost Warrior 3 (X1)

Gennemført 6. juli 2018

Udemærket spil, som på trods af tekniske vandskelligheder alligevel formår at levere et underholdende gameplay. Historien er mere eller mindre ligegyldig, dog er der en vis glæde ved at lave et headshot på >1 KM afstand :D


#14 Delta Force (PC)

Gennemført 11. juli 2018

Når jeg tænker tilbage på min barndom med PC spil, er det oprindelige Delta Force spil altid et som vækker gode minder. Tilbage i 90´erne brugte jeg en del tid på at spille spillet, i både single- og multiplayer. Jeg fik dog aldrig gennemført alle 40 baner, hvilket jeg her ~20 år senere, heldigvis kan krydse af listen.


#15 Diablo II: Lord of Destruction (PC)

Gennemført 15. juli 2018

Diablo II er på alle måder et helt fantastisk spil! Det er altid en fornøjelse at spille denne perle og det er formentlig ikke sidste gang at jeg gennemfører dette!


#16 A Way Out (X1)

Gennemført 28. juli 2018

Udemærket spil som skal spilles i coop. Spillet svinger i kvaliteten, hvor der til tider er ganske underholdende puzzle sekvenser og en ligefrem vild 2D sekvens, hvorimod spillet den sidste tredjedel desværre fremstår forholdsvis svagt med kedelige skudsekvenser og et ret ringe antiklimaks af en afslutning. Alt i alt en ganske middelmådig oplevelse, med en stærk start.


#17 SWAT 3: Close Quarters Combat (PC)

Gennemført 30. juli 2018

Lækker taktisk FPS fra 1999, som fortsat holder i dag. Spillets kampagne består af 16 levels, hvor man i fællesskab med 2 teams af 2, skal rydde diverse lokationer for terrorister, samt disarmere bomber og befri gidsler. Spillet (samt efterfølgeren SWAT 4 fra 2004) kan helt klart anbefales til alle som er til taktiske FPS.


#18 Soldier of Fortune (PC)

Gennemført 7. august 2018

Soldier of Fortune er en underholdende titel. Historien er ligegyldig, level designet er ikke videre interessant og de få bosskampe man møder igennem kampagnen er ikke værd at nævne. På trods af disse middelmådige præsentationer, bemærker Soldier of Fortune sig dog markant på et enkelt punkt, nemlig den rå vold. Det helt store underholdnings moment i spillet omhandler hvordan man kan skyde arme, ben og hovedet af fjenderne og omdanne deres krop til en stor blodpøl. Det er voldsomt bizart, men ligeledes evig underholdende. Kan klart anbefales! :D


#19 Q.U.B.E: Director´s Cut (PS4Pro)

Gennemført 15. september 2018

Ganske underholdende spil, som tydeligt henter inspiration fra Portal universet. Hvis man er til den slags, er det helt klart en gennemspilning værd!


#20 Statik (PSVR)

Gennemført 6. oktober 2018

Mega blæret VR puzzle oplevelse! Hele vejen igennem fantastiske puzzles og trykket stemning som bliver blandet med en god portion humor. Stemningen i spillet minder til dels om Portal, hvilket er glimrende.


#21 Far Cry 5 (X1)

Gennemført 21. november 2018

Underholdende open world FPS oplevelse. Overvejende spændende historie og missioner, som bliver afviklet på teknisk imponerende facon. Hvis man har spillet Far Cry 3 og Far Cry 4, ved man lige nøjagtig hvilken rutsjebanetur, som venter en.


#22 Detroit: Become Human (PS4Pro)

Gennemført 24. december 2018

Fantastisk spil, som virkelig sætter gang i spilleres følelser, moral og etik. Quantic Dream leverer - ligesom med Heavy Rain - en fortælling, hovedsagelig bygger på quick time events og simpel styrring. Stærk oplevelse!


#23 The Inner World (PS4Pro)

Gennemført 30. december 2018

Ganske kedelig point & click oplevelse som teknisk er præget af en træls styrring og flere crashes undervejs. Alle aspekter af spillet svinger fra det direkte kedelige og begrænsede og i bedste fald op til det middelmådige. Den eneste grund til at gennemføre det, burde være en forholdsvis hurtig platinum trophy.


#24 The Inner World: The Last Wind Monk (PS4Pro)

Gennemført 31. december 2018

Andet spil i et middelmådig point & click eventyr. Historien virker denne gang mere moden og interessant og puzzle delen er blevet en anelse mere udfordrende. Der nu mulighed for at skifte imellem flere karakterer undervejs og få disse til at arbejde sammen, hvilket giver en dybde til de forskellige puzzles. Teknisk kører det nu stabilt og der er ikke som i forgængeren crashes undervejs. Som med The Inner World, er der tale om en middelmådig oplevelse, som kun umiddelbart henvender sig til fans af genren, eller folk som vil høste en hurtig platinum trophy.